Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-11, 14:53 #26
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Vissa poliser kan vara trevliga och vissa andra kan vara riktigta fi**or.

Senast när jag blev stannad så var de väldigt otrevliga tycker jag, rimbo/norrtälje två polis kärringar som inte ville ge sig.
De stoppade mig för att jag inte hade reggplåten på framme utan låg i framrutan, och jag förklarade att jag hade fått plåtarna avryckta / snodda och jag hade även polisanmält det osv, men fästena för framplåten var trasiga så var tvungen att köpa nya, men hade monterat fint på baken av bilen.
Men de var så olagligt som att jag hade dödat någon, de ville veta vad jag gjorde i området och jag svarade att jag hade varit hos min mor på kalas, och de ville veta om jag hade tagit droger någon gång under mitt liv, så ja man blir sne.
De vill ge mig 1500 spänn i böter på plats men jag vägrade skriva på nått på plats och vad de skicka de högre och då blev de bara otrevligare.
De ville veta om jag skulle acceptera böter om åklagaren ville ge mig de, och jag svarade att de var inget jag behövde svara på plats och de svarade drygt att sa att de skrev upp att jag inte acceptarade böter från åklagare.

Blev trött på dem och frågade om de haft gaffa tejp så jag kunde lösa det extrema fallet med reggplåten så jag kunde tejpa fast fanskapet i fronten på bilen. "Nej vi har inte gaffa tejp, vi har silvertejp".
-Jaha kan jag få lite av er då så kan vi lösa detta.

Så tejpade fast de och efter mycket om och men åkte jag där ifrån, och typ 2 månader senare kom brevet från åklagaren som ansåg att jag var skyldig och räkning på 1500.

Ångrar att jag inte spelade in det.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat