Ämne: Speldator
Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-11, 14:37 #10
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Ska ungen spela Wow så duger i princip vilken dator som helst. Det funkar t.ex. utmärkt på en "gammal" acer jag har.

Jag skulle satsa på en sån här: https://www.inet.se/datorer/baerbara...emium/1967992/ Då kanske han också kan ta med den till kompisar och spela/göra annat med.

Lyssna inte på allt ploj om hur dåligt vista ska vara, visste det kräver lite mer minne men utöver det är det ingen större skillnad mot XP. Att försöka framtidssäkra en dator, speciellt en speldator, är också lönlöst. Det finns en anledning till att datorer får skrivas av direkt...

OT: Trodde barn började döda människor i spel i lekisåldern nu för tiden? Jag var ju 11 eller 12 när jag började spela såna spel och det var ju åratal sen.

(CS kan man förövrigt nästan lira på en netbook idag. Visst, en liten överdrift men det finns nästan ingen ny dator idag som inte klarar det. På tal om CS så har jag sett 8-9 åringar som nött CS som bara den på internetcaféer så du har nog gjort ett bra jobb med att avhålla honom från det)

Senast redigerad av rhuse den 2009-10-11 klockan 14:40
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat