Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-11, 11:36 #19
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Som taz skrev ovan, plugga på distans/högskola/universitet för att lära dig det nyttiga. Tyvärr så skrapar kurserna inom WWW-språk (ASP.NET/PHP mfl) bara på ytan, så om man vill lära sig mera så måste man plugga lite själv vid sidan om.

Ett exempel är att när jag pluggade PHP så lärde läraren ut if-elseif-else satserna på löpande band, när man istället kunde använda switch.

Hur mycket värderar du din tid?
Det är nog bra att gå på någon utbildning för att få med hela paketet och få större chans till jobb. Men om vi istället fokuserar oss på kunskapsmässuga, så kan man väl ta reda på vad de läser och lära sig det relevanta, t.ex. så kan man läsa böcker om databasdesign, serversäkerhet och annat som man måste kunna för att bli en bra PHP-programmerare.

Min tid värderar jag oerhört mycket. Hade jag varit lite yngre skulle jag nog tagit en utbildning utan att tänka för mycket på saken. Nu känns det som att jag vill lära mig PHP inte för ett jobb utan för egna projekt.

Det jag inte vill är att lära mig är ASP, Java, C, operativsystem och annat som jag vet jag inte kommer ha nytta av, när de dessutom bara skrapar lite på ytan. Kan ta reda på allt som jag behöver kunna för att bli bra PHP-utvecklare och lära mig det tänkte jag. Hur låter detta med hänsyn till att lyckas inom enbart PHP?

EDIT: PHP när det gäller webben är väl framtidssäker? Hur är det med Java (mobil, operativsystem, webb)?

Senast redigerad av yellowdog101 den 2009-10-11 klockan 12:05
yellowdog101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat