Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Vi vet ju faktiskt inte vad som hände. Kan mycket väl vara så att nabil_akhlaque betedde sig illa mot polisen ifråga. Jag tror faktiskt inte det är så vanligt att poliser går på "oskyldiga" bara sådär. Man ska komma ihåg att polisyrket är ett oerhört utsatt yrke där poliserna ständigt förnedras av diverse avskum.
Jag skulle rent ut sagt påstå att vi kanske har en av världens _snällaste_ poliskår. Hade nabil_akhlaque betett sig så med att börja filma i USA hade han säkert blivit nerklubbad rätt rejält.
|
Självklart är det inte allmänt gällande att poliser beter sig illa och, ja, vi har bland de bästa poliskårerna i världen men det betyder inte att alla poliser beter sig korrekt...
Självklart är det också så att poliser får ta mycket skit men det är en del av deras jobb och kan man inte hantera det ska man inte vara polis. Kallar man poliser för diverse tillmälen eller kastar sten och andra föremål så får man också vara beredd på att bli bemött därefter men det jag talar om är poliser som beter sig illa helt oprovocerat vilket tyvärr händer titt som tätt.
Tyvärr förekommer samma typ av hjärndöda lojalitet som finns inom militären även inom polisväsendet vilket betyder att de flesta rötäggen får fortsätta inom yrket.