Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-09, 15:03 #7
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
vissa saker är så mkt bättre att fråga någon med erfarenhet. kanske inte är en klar fråga med ett klart googlesvar (som många frågor brukar vara). kanske är mer "komplext". som att se helhetsbilden, o guidning, tips o råd så man går mot rätt riktning, allmänna diskussioner, organisering av anteckningar (studieteknik för just programmering) osv etc. det är ju just det en mentor är till för. innehållet pluggar man in själv, han finns för guidance.

detaljer får man ju så klart alltid lära själv via böcker, google, onlinetutorials och referenceböcker.

plus. jag gillar att ha mentor (även när jag studerar heltid). det gör det hela 1000 gånger roligare och mer levande. man blir väldigt ensam o tappar lätt motivation om man inte har någon att bollplanka med när man känner att man behöver det. så det är lite för den sociala o stimulerande biten också. kommer inte bli någon avsaknad av googling. googlar 12 timmar om dagen.

edit: du har en tendens att döma före du vet mer om någon har jag märkt gratishjälp kan man absolut få av andra än sina föräldra. andra har hjälpt mig och jag har också hjälpt väldigt många i livet. och det kostade inget.

Senast redigerad av yellowdog101 den 2009-10-09 klockan 15:24
yellowdog101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat