Citat:
Ursprungligen postat av hubbert
Men låt mig ställa frågan så här Clarence hur många myggnät har du personligen bidraget med?
Fast jag tycker ditt resonemang Clarence är lite haltande då det ena inte utesluter det andra. Lite som att spela ut U-landskortet. Personligen tycker jag det är lite patetiskt att spela ut det i den här diskussionen men det är jag det.
|
Hade min del av vaccinationspengen gått till myggnäten istället, vilket jag skulle föredragit, skulle jag ha bidragit med ett nät eller två. Det var vad jag tyckte var bättre användande, inget mer.
Om det känns så frukstansvärt olämpligt att det faktiskt är fattiga människor som räddas kan jag givetvis tänka mig föreslå andra åtgärder för din slant - även om det nog ger lite sämre effektivitet. Jag känner inte till någon sjukdom vars spridning går att minska så effektivt, med enkla medel, utan risk och billigt. Men då 10 gånger så många europer dog förra året av malarian som dött av svininfluensan hittills kan det exempelvis vara aktuellt med t ex informationsåtgärder om myggstift, myggspray och hur man kontrollerar sina myggnät för svenskar som reser till Malaria-länder.
Jag kan hålla med om att det ena inte utesluter det andra. Det bara förskjuter agendan, nästan helt i onödan.