Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2008
|
Fredrik-s: Men fortfarande i dessa tider erbjuds inga jobb om man inte redan har utbildningen, och det gör mig inget att jag betalar den - enligt mig en god investering då det är något jag verkligen vill jobba med i framtiden.
Alla: Man måste ju börja någon stans, och jag är inte rädd för skitgöra - men helt klart vill jag ju jobba mig uppåt till de bättre jobben. Har pratat med ett antal ronderande vakter som verkligen gillar vad de gör. Sedan har det även hänt att jag istället för att delta på fester stått och pratat med dörrvakter, som även de inte skulle byt jobb i första taget.
Var i kontakt med platschefen i Södermanland på Securitas och jag fick ringa 1 gång i veckan i ca. 1,5 månad innan han ens brydde sig om mig. Efter det sa han åt mig att skicka in en intresseanmälan och 3 veckor senare fick jag svar att de inte anställde - ens på timmar. Men det har väll lite att göra med att de utbildar gratis och inte vill lägga pengar på timmanställda, men fortfarande tycker jag att det kunde vara lite bättre engagemang/response.
|