Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-06, 14:44 #29
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag är också av åsikten att vaccinet är farligare än influensan i sig.

Jag tillhör den kategori som löper stor risk att smittas eftersom jag träffar många människor i mitt dagliga arbete; men jag har inte för avsikt att vaccinera mig.

Mamman till mitt kommande barn tillhör två riskgrupper. Hon är gravid och hon har astma. Liksom rätt många gravida (vad jag förstått av diskussioner på nätet) har hon tänkt avstå vaccination; främst av rädsla för att det kan vara skadligt för barnet. Det finns ju många historiska ämnen som skadat foster men där dess skadliga verkan blivit känd först tiotalet år senare.

Om jag förstod radionyheterna rätt häromdagen kommer alla skolbarn att vaccineras per automatik; medan vaccinet definitivt inte får användas till barn som är bara något år yngre. Låter konstigt, tycker jag.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=573085
Om det som står i artikeln ær sant eller inte det vet jag inte, men det ær skræmmande!

sen såklart kan man ju diskutera om graviditet ska anses vara en underliggande orsak, med tanke på att rent biologiskt så ær barnet en parasit som æter energi och næring før mamman, men ær det nog før att man ska stryka med av en "vanlig" infliensa, som många kallar det.

Senast redigerad av FredrikNas den 2009-10-06 klockan 14:48 Anledning: tillægg
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat