Eftersom du förmodligen inte är en erfaren företagare med många liknande uppdrag bakom dig, kommer du säkert erbjuda att göra hemsidan för billigt. Kom fram till en siffra som du tycker verkar rimlig, och dubbla den. Om det blir för högt kan ni alltid förhandla om priset. Du behöver inte vara orolig för att "råna" dem, de kommer aldrig betala mer än de tycker att det är värt.
Priset beror också på om du har f-skattsedel eller om du ska anställas. Vid anställning blir det krångligare och dyrare för dem, så du får mycket mindre betalt.
Låt mig berätta en historia från när jag var ung och oerfaren:
Jag gjorde en gång en hemsida åt ett företag, med ca 25 undersidor, där varje sida fanns på både svenska och engelska. Jag kopierade text och bilder från Word-dokument och gjorde om till html, samt skapade interna länkar.
Det tog avsevärt mycket längre tid än jag hade tänkt mig, och jag hade inget som helst grepp om hur mycket jag borde ta betalt. Jag bedömde inte priset efter hur mycket företaget var villigt att betala, utan efter vad som "kändes" rimligt. Den känslan var inte baserad på erfarenhet, så den var naturligtvis felaktig.
Jag ville ha 3000 kr (inkl.moms!) för alltihop

, men eftersom chefen kände mig, gav han mig 5000 kr. Han skulle nog ha skämts över att ha gett mig så dåligt betalt.
Låt säga att det tog mig en halvtimme per sida och lite extra tid för designen. Exklusive moms betalade de mig alltså runt 130 kr per timme. Det är inte dåligt för en anställd, men som egenföretagare borde jag ha begärt åtminstone 300-400 kr/h även när jag saknade all erfarenhet.
Jag borde alltså ha begärt kanske 10 000 kronor. Idag hade jag begärt åtminstone 25 000 kronor för ett jobb av den storleken (men jag gör inte såna tråkiga saker längre

).