Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-30, 17:52 #13
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
När du lärt dig grunderna i hur du tekniskt sökmotoroptimerar en webbplats, tänk på att optimera för rätt ord.

För att ta ett exempel:
Företaget sysslar med VVS-lösningar till konsumenter i Västra Götaland och norra Halland. Namnet på firman är Avancerad VVS i Västra Götaland och Halland. Du kan då se till så att webbplatsen kommer högst upp vid sökningar på VVS-lösningar, företagsnamnet samt lite annat smått och gott, såsom VVS Västra Götaland och VVS Halland. Efter någon månad frågar sig kunden varför hon inte får fler kunder. Svaret är enkelt, du har inte optimerat för relevanta sökord. Lägg mer krut eller lika mycket krut på att hitta de relevanta sökorden som på det "synliga" arbetet. Gissningsvis skulle t.ex. rörmokare Göteborg, renovera badrum, etc. vara bättre sökord.

När det gäller det tekniska är det ganska få detaljer som är viktiga för att nå bra positioner på sökord där konkurrensen inte är särskilt tuff (vilka naturligtvis är sådana du bör sikta på). Men när du stöter på problem kan mindre detaljer såsom description etc. spela roll.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat