Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-30, 09:15 #6
Zedrick Zedrick är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Zedrick Zedrick är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Tack för svaren. Lite OT men: av nån anledning kan jag inte svara (eller posta) hemmifrån, varesig från FF/Opera/IE eller XP/Ubuntu/Debian testat på två olika datorer - och jag har ingen contentfiltrerande brandvägg eller liknande. Fungerar däremot fint på mitt kontor (med Ubuntu+FF) - nån idé om varför?

Citat:
Ursprungligen postat av UnikGrafik Visa inlägg
Det är alltid mycket lättare så fall skapa något och visa upp så att uppdragsgivare kan säga "Det var bra" alt "Nähä det var inte alls som jag har tänkt mig". Med andra ord... att outsourca ett sådant projekt kan vara svårt i din situation och kan sluta med att du får ändå anlita någon här hemma för att göra grafiken eller göra något själv.
Ja, jo, det kan du nog ha rätt i.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Vad är det för fel med att outsourca till svenska leverantörer, finns en uppsjö av bra grafiker i Sverige som du kan träffa på en fika och diskutera vad du vill ha.
Jag avskyr att fika, men visst - jag förstår vad du menar.

Citat:
utöka ditt kontaktnät och de kanske kan tipsa dig om nya kunder, det lär du inte få via outsourcing från långt-bort-i-stan....
Det vill jag absolut undvika, har alldeles för mycket att göra. Efter att jag flyttade in i kontorshotell för ca 6 veckor sedan drunknar jag i jobb, och har knappt tid för mina egna projekt (som denna grafiken huvudsakligen ska vara till).

Citat:
Ursprungligen postat av teddyjohan Visa inlägg
När jag bodde i Nord-Afrika snokade jag upp några lokala webbyråer och vissa av dom är faktiskt hyfsat duktiga.
Jag har också ganska bra erfarenhet av outsourcing från mitt förra jobb, "indier" behöver inte vara totalt inkompetenta. Men det finns nog en poäng med att ha dem närmare, som nämndes innan.

Tack till UnikGrafik och Cosma för site-tipsen förresten, de kan nog lösa en del av mina mest akuta grafik-behov.

/ Z
Zedrick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat