Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-27, 22:50 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Du har rätt på ett plan Conny, om man tänker sig "nu vill jag starta en verksamhet inom XX". Men sen finns det också de plan när någon kommer på "att pyssla med XX vore kul". I det första fallet så är det en bra väg att göra en affärsplan, i andra fallet så tycker jag att man ska köra igång, gå på nitar, lära sig något och sen fortsätta med nästa idé.

Jag vill inte sätta käppar i hjulet för dina tankar Conny, men för att ytterligare strö salt i såren så har jag en verksamhet på gång där varken letter of intent, affärsplan eller annat du pushat genomförts. Det fina i kråksången är att den kommer att gå med vinst från dag ett och jag riskar noll och intet (inte ens min del av aktiekapitalet).

Därmed inte sagt att du har fel och jag har rätt, men hur många av dina kunder eller partners har läst din affärsplan??

I det läget är det i så fall viktigare att kunna sammanfatta hela sin verksamhet i en enda mening, den så kallade hiss-presentationen.

(Läge att någon admin splittar den här tråden tror jag..)
Håller med om att vi borde splitta tråden, hoppas att admin fixar...

Affärsplanen är inte till för publicering, den är till för min egen skull, så jag har den som en "checklista" för att gå igenom min idé och pricka av så jag inte glömt att tänka igenom vad och när jag ska göra olika aktviteter samt ha en realistisk kalkyl....

Jobs and society och SPCS/VISMAs affärsplaner är av det enklare slaget som mer liknar checklistor. Men det är grunden för de flesta affärsplaner, att man mentalt ska gå igenom sin idé....

Nu hoppas jag att admin splittar upp tråden....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat