Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-27, 22:00 #18
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
En genomtänkt affärsidé behöver man oavsett om man är soloföretagare elelr multi-mega-koncern, jag pratar om att jag lärt mig av erfarenhet att verkligen fundera p åvart man vill med sitt företagande innan man drar igång. För om inte företagaren själv vet vart man är på väg, hur sjutton ska då kunder elelr parters förstå det?

Jag håller dock med om att den här diskussionen glider bort från trådskaparens intention med tråden...
Du har rätt på ett plan Conny, om man tänker sig "nu vill jag starta en verksamhet inom XX". Men sen finns det också de plan när någon kommer på "att pyssla med XX vore kul". I det första fallet så är det en bra väg att göra en affärsplan, i andra fallet så tycker jag att man ska köra igång, gå på nitar, lära sig något och sen fortsätta med nästa idé.

Jag vill inte sätta käppar i hjulet för dina tankar Conny, men för att ytterligare strö salt i såren så har jag en verksamhet på gång där varken letter of intent, affärsplan eller annat du pushat genomförts. Det fina i kråksången är att den kommer att gå med vinst från dag ett och jag riskar noll och intet (inte ens min del av aktiekapitalet).

Därmed inte sagt att du har fel och jag har rätt, men hur många av dina kunder eller partners har läst din affärsplan??

I det läget är det i så fall viktigare att kunna sammanfatta hela sin verksamhet i en enda mening, den så kallade hiss-presentationen.

(Läge att någon admin splittar den här tråden tror jag..)
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat