Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-27, 13:25 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Standard Hävning av köp.

Har en kund som köpte en produkt av oss för 6 månader sedan, den kostar 2.395:- Nu har han tappat en detalj som hör till produkten, ett skyddslock. Vi har under flera månader försökt få fram denna artikel till honom då den inte säljs separat, dels via vår grossist men också genom vår grossist direkt från tillverkaren, dock utan resultat. Delen är att jämföra med någon detalj på en apparat som inte säljs separat utan endast finns att tillgå på en ny produkt. Har förklarat detta för honom. Han hävdar nu att vår oförmåga att få fram denna del till honom gör produkten värdelös (vilket inte är sant, dock blir den sämre skyddad från väta, osv.) och att vi som företag har en skyldighet att upplysa alla våra kunder om att sådana här reservdelar inte finns att tillgå ifall man slarvar bort dom, och eftersom vi inte konkret och direkt upplyser om detta på vår hemsida så har han skälig grund för att häva köpet. Vi har dock en mycket välskriven sida om vilka köpvillkor som gäller och vi hänvisar också direkt till distansavtalslagen och konsumentköplagens bestämmelser.

Vad säger ni om detta?

Senast redigerad av dannel77 den 2009-09-27 klockan 14:39
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat