Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
|
Jag tänker varken ge positiv eller negativ kritik, jag ger KONSTRUKTIV kritik, dvs kritik som du kan använda som underlag för att göra förbättringar.
Bra kritik är ju bara rygg-dunkningar som inte leder någon vart utan bara invaggar dig i en falsk trygghet om att du gjort precis allt rätt.
Negativ kritik är lika illa som positiv kritik, men den ger bara dåliga vibbar och leder inte heller någon vart.
Konstruktiv kritik ger dig sakliga kommentarer på konkreta svagheter och förbättringsförslag som du kan använda för att förbättrra din webbplats. Den perfekta lösningen finns inte utan man kan alltid ge konstruktiv kritik för att förbättra något.
Jag har enbart bedömt Startsidan.
INNEHÅLLET
MÅLGRUPP
Vem är egentligen er primära målgrupp? Det framgår inte på ett tydligt sätt. Alternativt är den för bred, begränsa målgruppen så den blir så snäv att ni blir den bästa leverantören för den målgruppen.
ÄNDAMÅL
Vad vill ni uppnå med webplatsen? Att de ska förstå vad som är unikt med ert företag och vilken målgrupp ni riktar er till? Är väldigt oklart! Det är viktigt att fokusera vad webbplatsen ska göra för besökaren, vad får besökaren ut av att besöka webbplatsen.
VISION
Vad har ni för långsiktig vision med er verksamhet, jag menar något riktigt ambitiöst! Intrycket är väldigt "tamt", känns inte som det fnns någon "karaktär" eller något som utmärker er jämfört med andra webbyråer som det går 20 på dussinet idag. Visa upp er unika inriktning....
LEVERERAT VÄRDE
Rent konkret, vad leverearr er webbplats för värde till besökaren?
Konkreta texeter:
Hela rutan med "Snabbfakta" känns totalt intetsägande:
"Snabbfakta
Vi på Designfuture erbjuder tjänster inom webbproduktion på ett enkelt och kundanpassat sätt till mycket konkurrenskraftiga priser, utan att för den skull minska på kvalitén.
Hemsidorna byggs helt från grunden efter kundens önskemål så att hemsidan blir unik för varje kund. Med Designfuture får du som kund ett mycket prisvärt resultat. Alla våra tjänster finns att läsa om här på Designfuture.se.
Vi hoppas kunna tillfredställa alla era önskemål. "
Jag förstår inget av vad detta ska ge mig för värde som besökare? Skriv in något konkret som ni gör eller som ni kan leverera till kunden som utmärker er över mängden andra webbyråer. Vad är det som berättigar er att finnas på marknaden? Rent konkret menar jag då, ge oss något UNIKT, som väcker intresse hos en kund!
Ta bort alla refernser till "konkurrenskraftiga priser" och allt som gör att ni framstår som ett billighetsföretag som skjuter fram att ni har lägre priser än konkurenterna. Visa i stället på vad ni kan leverera för unika lösningar för era kunder som de inte kan få hos era konkurenter. Vad kan ni levrera för värde till kunden? Visa det!
Ta bort refernser till "att ni blivit kommanditbolag" det ger ett ganska taffligt intryck då väldigt många bolag är AB. Det är en "icke-nyhet" som är irrelevant för en potentiell kund.
FÖRTROENDE
På vilket sätt skapar webbplatsen förtroende för er verksamhet hos er målgrupp?
Sidan känns opersonlig, lägg dit bilder på några personer som jobbar på företaget, VD, delägarna eller något annat som skapar ett personligt intryck och skapar förtroende för er som människor och därmed i slutändan även företaget.
LOGGAN
Svårt att läsa ut företagsnamnet(firman) av det använda typsnittet, det ger inte något ökat förtroende för ett företag som är specialicerat på att leverera webbplatser till andra företag. Typsnitett ger ett väldigt "tekniskt" intryck, borde ge ett mer "mjukt" intryck. Kan troligen förbättras.
FORMATERING/LAYOUT
Typsnitt på texten är extremt liten och svårläst i synnerhet för mig som behöver glasögon
Ni har bara disponerat en bråkdel av bildskämens utrymme, ger ett mindre bra intryck, utnyttja hela skärmstorleken då de flesta idag har minst 17"-skärmar på sina bärbara, ni är knappast intresserade av kunder som fortfarande sitter med 600*800 skärmar, fokusera på kunderna, inte på gamla stofiler som kräver att ni ska stödja teknik som är 20 år gammal.
Röd text är normalt enbar tför varningstexter, bör inte användas i löpande text eller normala rubriker, använd hellre enkel vanlig svart text.
Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-27 klockan 11:12
|