Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-26, 02:29 #5
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Hej
Jag har anställt programmerare och det är inte självlärda ”skript-kids” som skriver kod i ”120” som är intressanta för dom finns i överflöd. Det som är intressant är personer som klarar av att skriva strukturerad, dokumenterad och välskriven kod som även andra klarar av att tyda och vidareutveckla.

Jag skulle vilja säga att ända sättet att lära sig programmera strukturerat är att skaffa sig en akademisk grund att stå på. Om jag skulle rekommendera dig något så är det att läsa något ”riktigt” språk typ C++ och på någon högskola och lära sig programmera rätt från början.

Gå inte på myten som t.ex. Wojt försöker sprida ”Utbildning ger inte ett skit”. Nej skaffa dig en riktig utbildning att stå på. Visst finns det skript-kids som har nått långt men i förhållande till dom som har skaffat sig akademisk grund så är dom underrepresenterade. Programmering är så mycket mer än att lära sig några hundra kommandon.

Skaffa dig en solid grund i form av en högskoleutbildning, sen är det genom passion och tid som bestämmer hur långt du når. Men räkna med att förutom den tid du lägger ner på att skaffa dig en akademisk utbildning så behöver du säkert +5 år innan du når dom högre höjderna.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat