Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Dum fråga kanske, men tyckte inte det hängde riktigt ihop, hur menar du att de på Microsoft beskär din valfrihet? De tvingar väl inte dig till någonting? Du har själv valt XP, MikaelS valde Vista Business och jag har själv valt Vista Ultimate till min maskin.
För att köra IIS etc. skulle jag valt att installera en serverversion, kanske som en virtuell maskin, men det borde rimligen fungera fint i Vista Business.
Personligen har jag aldrig haft problem med Vista. Det är avsevärt mer stabilt än alla XP-installationer jag någonsin haft (och ja, det är en flock). Det är inte långsamt. Jag kör på en mijö snarlik den MikaelS beställt, men med endast 4 Gb ram och 32-bitars OS.
Det gnälls en väldig massa på Vista, men hittills har jag aldrig sett någon visa på att det är Vista som är problemet och inte oförstånd hos den som konfigurerar/installerar... (Inget illa menat med det MikaelS, det kan ju vara massa annat skit med ditt system...)
|
Håller väl med dig rent generellt men jag tror inte alltid man har valet vad gäller operativsystem när man köper en burk? Åtminstone har det inte alltid varit så.
Jag har personligen aldrig haft problem med mitt XP =)