Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2006
|
Nytt populärt managerspel söker samarbete med webbhotell
Vet inte om detta är rätt kategori, men nån moderator får väl ändra i så fall, jag visste inte vad jag skulle välja.
Jag söker i alla fall webbhotell är intresserade av att samarbeta med en ny och extremt snabbt växande sajt på nätet.
I söndags lanserade jag och min kollega sajten Drömfemman.se. Drömfemman.se är ett managerspel för innebandy på nätet. Spelet går ut på att bli Sveriges bästa innebandycoach genom att köpa de spelare från innebandyns högsta serie som man tror ger mest poäng för kommande omgång.
Vi har marknadsfört sajten en hel del genom bl a flyers och facebook-reklam och responsen blev mycket bättre än väntat. På tre dagar har vi fått över 300 nya medlemmar och de tycks aldrig sluta öka i denna rasande snabba takt. I skrivande stund är det över 100 medlemmar online. Detta tycker vi förstås är väldigt kul.
Men det har tyvärr inneburit att det webbhotell vi ligger på inte kan ta hand om oss längre. Eller så erbjduer dom en VPS som kostar mer än vår budget tillåter. Vi har tyvärr extremt låg startbudget och hade inte räknat med att detta serverproblem skulle uppstå.
Situationen är lite panikartad nu. Webbhotellet vi ligger på tänker ju förstås inte bara stänga ner vår sajt direkt, men vi måste återkomma med besked vad vi tänker göra, för vi kan inte ligga kvar där.
Vi söker ett samarbete med helst ett större webbhotell som man kan lita på och klarar av en högre kapacitet när det gäller trafik. Hel sponsring eller rabatterat pris. Vi lyssnar gärna om ni har några förslag på samarbete. Det vi kan erbjuda er är i alla fall er logotyp i sidoften med till exempel texten "Drivs stolt med" och eventuellt reklamplats.
Vänliga hälsningar
Peter Westerlund
Website Factory Sweden
Senast redigerad av Pettolajnen den 2009-09-24 klockan 14:02
|