Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-23, 15:36 #24
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
ddaarruuddee ddaarruuddee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 171
Det är nog väldigt mycket gråzon. En kund som aldrig handlat hos dig förut och bara fyllt i en mejladress för att sedan inte avsluta köpet har man nog inte "ett etablerat kundförhållande med".

MEN om det finns en väldigt tydlig länk eller liknande som kunden kan klicka på för att inte få fler erbjudanden så är man en god bit på vägen.

Det finns alltid tokstollar som säkert skulle bli arga över förfarandet, men det är kanske inte hela världen heller.


WebboT: Du har så rätt! När jag var yngre och satt i kassan på Coop kom det den ena rabattjagaren efter den andra, vissa hade kört långt för att bara handla en enda vara, andra var lite smartare. Det värsta var dock när folk hade handlat mycket, åkt hem för att sedan upptäcka ett fel på kvittot på några kronor för att sedan åka tillbaks direkt och få sina kronor i handen istället för att vänta tills nästa gång de skulle handla.

Man får se det som en del av sin marknadsföringsbudget helt enkelt.

Senast redigerad av ddaarruuddee den 2009-09-23 klockan 15:40
ddaarruuddee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat