Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-22, 14:57 #4
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
En meriterad duktig säljare får du troligen inte genom att erbjuda provis då det finns många andra företag som kan tänka sig ge denna en fast lön plus provision.

Hur du hittar bra säljare är dock en jäkligt svår fråga att svara på. Jag skulle söka via de etablerade "sökajobbtjänsterna". Erbjuda fastlön, men vara jävligt noga i rekryteringsprocessen. Qrek.se rekryterar mediasäljare, kanske kan de hjälpa dig?

Kanske annonser ut tjänsten via Resume/Dagensmedia? Men känns som att folket du hittar där är mer "Mediasäljare mot byråer och större varumärken".

Jag vet inte hur folk generellt ställer sig till provision. Jag jobbar själv som säljare och har en rejäl befintlig omsättning och goda säljresultat. Jag vet att jag kan kränga. Iaf den produkten jag säljer nu. Jag skulle dock aldrig få för mig att byta jobb till ett med enbart provision, jag kan ju aldrig veta hur stort suget är för er produkt är på marknaden.

Hade jag dock blivit erbjuden en rejäl fast ersättning kanske jag hade kunnat överväga det. Sedan förstår jag ju att den problematiken går both ways. Men ni kan ju välja att säga upp mig de första 6 månaderna om ni inte är nöjda.

Nu menar jag inte att jag personligen är intresserad då jag trivs väldigt bra där jag är. Försökte bara få fram hur jag som säljare resonerar.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat