Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-20, 23:04 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
@ConnyWesth - När ska du sluta att förvirra läsare med ditt struntprat?

I varje inlägg du gör numera i "domänfrågor" så lägger du in dina egna värderingar och osanna förutsättningar som exempelvis att ett domännamn behöver vara detsamma som ett företagsnamn eller vice versa.

Förstår du inte att du LURAR läsare till oförstånd om de tror på dina påhittade sanningar som egentligen handlar om hur "det borde vara enligt, ConnyWesth"?

Fram till 2003 fanns det regelverk (som iofs lättades lite allteftersom) som sa att .se-domäner endast var företag förunnat och tillät 1 domän per företag. Samt att domännamnet skulle bestå av "firmadominanten" i bolagsnamnet.

Idag är det 2009 och fritt för VEM som helst i hela världen att registrera under .se enligt "först till kvarn" - utan förprövning och absolut utan krav eller önskemål om att de behöver ha ett bolag registrerat.

Utifrån de knapphändiga uppgifter som Bjorne lämnat så är det omöjligt att ge en objektiv värdering på det aktuella domännamnet - det anser jag ska berättas för Bjorne.
Att istället påstå "regfee" är som att erkänna att man inte själv har en susning om vad domännamn är och ännu mindre vad de är värda.

Webmaster Network är ett ganska stort forum med en rad kategorier. Själv gästspelar jag sällan i någon större omfattning utanför kategorier som domännamn, Allmänt och Off-topic -för att det är kategorier jag känner att jag kan ha en del att tillföra - kanske är det något som fler användare på wn borde praktisera?
Jag har framfört mina åsikter, som baseras på mina erfarenheter. Det finns även andra åsikter och erfarenheter, låt oss läsa om dem. Det går även bra att komma med sakliga motargument, till mina inlägg, i en diskussion här på WN.

Läsaren får bilda sig en egen uppfattning, det är enligt min åsikt bra att lyssna på fler åsikter, men företagaren måste fatta sina beslut själv, och stå för dem.

Tack för ordet!

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-20 klockan 23:07
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat