|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag hålller med BjörnJ - "blek" skulle jag själv ha avstått från för att beskriva min verksamhet.
Men av dina registreringar att döma så är det väl så att B L E K är en förkortning av din firma - dvs B och L förstår jag är initialerna av ditt namn och E och K bör väl då rimligtvis stå för exempelvis ekonomisk konsult (eller motsvarande, det är alltså bara en gissning för mina exempel nedan).
För att då Sticka ut och branda din egen verksamhet, men ändå ha ett verksamhetsbeskrivande namn, så skulle jag hellre rekommendera dig att tänka i termer:
"BL Ekonomi" (blekonomi)
"BL Ekonomi Konsult" (blekonomikonsult)
"BL Ekonomen" (blekonomen)
..eller något som kanske inte riskerar att få en negativ klang som "blek" har - (det känns lite medelmåttigt innan man ens besökt sidan om du förstår vad jag menar)
Vad gäller bindestreck, så fungerar det bättre som avskiljare av typen:
"BL Ekonomi" (bl-ekonomi)
eller hoppa kanske över en av initialerna i ditt namn så att du får
"[placeholder för ditt efternamn] ekonomi" (Lekonomi)
"[placeholder för ditt förnamn] ekonomi" (Bekonomi)
Nu vet jag inte din verksamhet eller målgrupp, men jag tror att du bör se de slantar du investerat i "b-l-e-k"-domänerna som läropengar - men valet är naturligtvis ditt och ingen annans. Men tänk på att ditt firmanamn absolut inte ordgrannt behöver återspeglas i domänen till fullo. Det går utmärkt att driva en eller flera tjänster med helt olika namn i ett firma- /bolagsnamn.
Lycka till!
Senast redigerad av Internet Sweden den 2009-09-20 klockan 16:03
|