Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Jo, jag hann att läsa vad du skrev innan du ändrade det.
Du skrev att alla anledningar i mitt inlägg kunde strykas och sen refererade du till ditt första inlägg och påpekade att där stod det att 'han' minsann aldrig haft med google att göra tidigare.
Det går faktiskt inte att klura ut av att läsa första inlägget, bara att han startat en nytt Adwordskonto. Inte Googlekonto.
Du måste känna denna person riktigt väl om du vet exakt vad 'han' gjort med sitt företags/kontokort tidigare.
Kom igen nu, du vet ju lika väl som alla andra att man inte blir bannad för att ha gjort ingenting. Så vad är det?
Eftersom föratgskortet blev avstängt på livstid, har du nog svaret där. Eventuellt nåt med den fysiska adressen.
|
Personen är en kamrat och eftersom han aldrig har haft med Google att göra så fick han assistans av mig via telefon. Jag har också fått den begränsade mejlkommunikationen vidareskickad till mig.
Vilket kort han använt vet jag inte och det är han som person som blev av med kontot. Och du som jag vet att det innebär att alla andra uppgifter de har om kunden; kort, IP-nummer etc. också blir bannat.
Som jag skrev så har de säkert en anledning enligt deras omfattande villkor. Det jag vänder mig emot är att han/företaget aldrig fick en chans att komma igång och det utan motivering.
Jag kan till viss del förstå Google, att det skulle behövas en massa dyrbara resurser för att gå i svaromål mot alla som bryter mot reglerna, i synnerhet publicister som testar gränser. Men jag tycker det borde göra ett undantag för helt nya kunder, hjälpa dem att komma igång, även om säkert en och annan av dem också är testare.
Ännu bättre är att alla får en andra chans. Befintliga kunder som gör ett övertramp. Den samlade ångesten bland familjeförsörjande publicister skulle då lätta några kilo.
Och avslutningsvis ... trots flertalet genomgångar av både sajt, sökord och annonser har jag inte den blekaste aning om varför han aldrig fick igång kontot. Jag har dock inte haft tillgång till själva Adwords-kontot så jag vet inte om något kryss hamnat fel där.