Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Har svårt att tro att Google stänger av någon utan anledning, isåfall skulle de inte vara där de var idag. Så något lär han ha gjort.
Sen att de automatiskt skickar ut en undersökning är väl inte så konstigt, det systemet lär knappast samköras med vilka användare som är avstängda och inte.
|
Självklart hade de en anledning ur deras synvinkel. Tonåringarna hos Google-polisen förutsätter att alla kunder är SEO-proffs som testar gränser. Majoriteten är dock vanliga dödliga som snor ihop en säljande annons och vill få den publicerad. Då är det rätt snopet att de indirekt ber denne dra åt helvete genom att kasta tillbaka både annons och pengar innan de ens blivit presenterade och utan motivering men med tillägget ... hör aldrig av dig igen.
Jag är inte förvånad eftersom jag varit i branschen ett tag, men en helt vanlig godtrogen novis människa och annonsör reagerar annorlunda.
Google och deras affärsmetoder samt kundvård är ett historiskt lågvattenmärke. Och då räknar jag från den industriella revolutionen någon gång i slutet på 1700-talet.
Ingen, inte ens Cutts och hans flickor kan väl påstå att Google är ett kundvänligt företag?