Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Suck. Då var vi där igen. Så fort man inte tycker någonting är bra så är man en barnrumpa. Ditt inlägg är väl minst lika barnsligt i så fall, Mortekai?
|
Som Mortekai skrev, så var det antagligen inte specifikt ditt inlägg han syftade på, utan snarare dem som påstår att vi är skojarföretag eller lurendrejare, utan att framföra varför och (antagligen) baserar det på något som inte har med trådens ämne att göra överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av chilis
Oj. Du har precis begått fel nr 1,2,3,4,5,6,7,8,9... när det gäller hur man hanterar en kritikerstorm.
|
Jag har haft min beskärda del av "kritikerstormar", och ofta har faktiskt både kund och Surftown blivit nöjda i slutändan. Men du får mer än gärna förklara vad fel nr. 1-9 är, och hur jag skulle hanterat det bättre. Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik.
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Vad spelar det egentligen för roll? Det är usla villkor sett till att du måste vara kund av en annan produkt för att få ta del av en annan produkt, dels är det också orimligt dyrt. Eller du tycker det är rimligt att man måste vara webbhotellskund för att få ta över ägandeskapet av domännamn? Nej kritiken är helt korrekt...
Jag har tidigare haft konto med domäner hos både Binero och Loopia, men inte har de tvingat mig att vara webbhotellskund. De har tvingat mig att vara kund i den bemärkelsen att jag måste ha ett konto.
|
Nej, de försökte inte tvinga dig till att bli webbhotellskund, dock tvingade de dig till att bli DNS-kund. Anledningen till att du inte bryr dig, är såklart att denna tjänst är kostnadsfri. Men hur du än ser på det, så är du deras kund och en del av deras kundregister. Vi har ju ingen ren DNS-tjänst (som ovan nämnt), och kräver därför istället att man är webbhotellskund. Vad är egentligen skillnad, rent villkorsmässigt?
Och vad Mortekai försökte säga var, att man kanske inte ska hoppa på första bästa tråd som lyfter kritik mot ett företag man inte tycker om och kalla dem eller deras kunder för skällsord (oavsett om det är relevant till ämnet eller inte), utan snarare försöka arbeta ihop och påverka branschen i stort.
Surftown har tyvärr inte en jättelång tradition av att lyssna på sina kunder och göra de nödvändiga förändringar som krävs av dem, men den finns där och vi är helt inställda på att fortsätta med den.