Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Suck. Då var vi där igen. Så fort man inte tycker någonting är bra så är man en barnrumpa. Ditt inlägg är väl minst lika barnsligt i så fall, Mortekai?
Att diskutera priset är ganska irrelevant vilket jag också nyss skrev. Det spelar egentligen bara roll om det finns en monopolliknande marknad eller kartellbildning. Annars gör man ju som man själv vill.
Däremot så är det inte särskilt schysst att tvinga den som köper domänen att skaffa ett webbhotellkonto. Det är ganska fula affärsmetoder och man bör i så fall vara tydligare med att domänöverföringar är ingenting man bör göra hos Surftown eftersom de uppenbarligen egentligen inte vill ha med sådant att göra. Visst kan man fokusera på webbhotellet och strunta i domänbiten men då dessa delar är i högsta grad integrerade med varandra så känns det inte helt lyckat rent affärsmässigt. Med reservation för att jag inte kollat upp några villkor själv men utgår från att citatet i början av tråden är korrekt.
Jag tyckte det var ganska uppenbart vad som skulle kunna förbättras men det börjar bli så jäkla tröttsamt att man måste skriva långa uppsatser för att folk ska förstå och inte välja att missuppfatta eller tolka in allt möjligt strunt i det man skriver...
Jag kan för övrigt säkerligen hitta fler saker som är bra än dåliga med Surftown men de bra sakerna är inte lika relevanta att ta upp i de flesta sammanhang.
|
Nej, jag syftar inte på kritiken i sig som du med flera uttryckt utan på helt onödiga kommentarer om Surftown som företag...titta bara på den här trådens första sida för att se vad jag menar...hur många av kommentarerna där har ens något med ämnet att göra? Merparten är bara ute för att smeta sitt ordbajs utan intresse av det som Terabyte tar upp som ett problem. Den typen av kommentarer hör hemma i barnkrubban och tillför ingenting till tråden.
Hade kommentarerna tillfört något eller iallafall varit relevanta till ämnet som "Jag håller med, det är skandal" hade till exempel varit helt ok. Att säga att Surftown är skit eller att man är dum i huvudet för att vara kund där är bara småaktigt och repektlöst...både mot den som skapade tråden, mot en själv och mot Surftown.
Jonathan har fört fram varför Surftown har dom villkor som man har och påpekat att det är inte några ovanliga villkor, så i den här tråden vore det kanske mer intressant att diskutera vidare hurvida Surftown borde skämmas eller inte. Med tanke på vad som framkommit så är det kanske så att det inte är Surftown som bör skämmas utan hela branschen? Kan det vara så att .se har något med den här typen av regler eller finns det andra orsaker till varför flera webbhotell har samma typ av villkor?