Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-17, 23:13 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Suck. Då var vi där igen. Så fort man inte tycker någonting är bra så är man en barnrumpa. Ditt inlägg är väl minst lika barnsligt i så fall, Mortekai?

Att diskutera priset är ganska irrelevant vilket jag också nyss skrev. Det spelar egentligen bara roll om det finns en monopolliknande marknad eller kartellbildning. Annars gör man ju som man själv vill.

Däremot så är det inte särskilt schysst att tvinga den som köper domänen att skaffa ett webbhotellkonto. Det är ganska fula affärsmetoder och man bör i så fall vara tydligare med att domänöverföringar är ingenting man bör göra hos Surftown eftersom de uppenbarligen egentligen inte vill ha med sådant att göra. Visst kan man fokusera på webbhotellet och strunta i domänbiten men då dessa delar är i högsta grad integrerade med varandra så känns det inte helt lyckat rent affärsmässigt. Med reservation för att jag inte kollat upp några villkor själv men utgår från att citatet i början av tråden är korrekt.

Jag tyckte det var ganska uppenbart vad som skulle kunna förbättras men det börjar bli så jäkla tröttsamt att man måste skriva långa uppsatser för att folk ska förstå och inte välja att missuppfatta eller tolka in allt möjligt strunt i det man skriver...

Jag kan för övrigt säkerligen hitta fler saker som är bra än dåliga med Surftown men de bra sakerna är inte lika relevanta att ta upp i de flesta sammanhang.

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-09-17 klockan 23:16
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat