Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-17, 16:32 #15
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att ta ut överpris för en tjänst är givetvis helt okej och att kräva att den säljande / överlåtande parten är kund sedan tidigare är inte heller särskilt konstigt men att däremot kräva att även den som tar över domänen är kund är lurendrejeri och inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Binero
Det går endast att göra överlåtelser av se-domäner hos Binero om både överlåtande och övertagande part är kunder hos oss. Det är alltså inte möjligt att göra en överlåtelse från en kund hos en annan leverantör (registrator, registrar) till en Binerokund, utan att det innan skett ett byte av registrator.
Källa: http://wiki.binero.se/Domännamn/Guider/Överlåtelse/.se


Citat:
Ursprungligen postat av .SE Direkt
Både den nuvarande och nya innehvaren måste ha konto hos .SE Direkt för att en överlåtelse ska kunna genomföras.
Källa: http://www.sedirekt.se/kundtjanst/overlatelse/

Även Loopia kräver att den nya ägaren antingen anger befintligt kundnummer eller upprättar sig som en ny kund: https://www.loopia.se/blanketter/overlatelse/

Och som jag redan berättat för er så har vi ingen gratis DNS-tjänst, utan det enda sättet att bli kund hos oss är att köpa ett webbhotell. Därav dessa "lurendrejeri"-villkor.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat