Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-16, 23:28 #5
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
På internet handlar allt om att erbjuda en lösning på ett problem.
Oavsett om det är en ehandelsajt eller en ren informationssajt, så handlar det om att lösa problem för besökaren.

Säg att person A för första gången i sitt liv ska köpa torrfoder till sin nyinskaffade katt.
Personen sätter sig vid datorn och försöker hitta ett bra torrfoder.

Efter en sökning i Google kommer dessa två resultat upp allra högst upp:

1. Hund och Katt - Kattmat - Torrfoder - Hills

2. Klassiskt Torrfoder från Hills som katter bara Älskar

Löser den första resultatet personens 'problem'?
Nej. Det skapar bara frågor.
Hills, vad är det för ett fabrikat? Är fodret nytt och obeprövat på marknaden? Har någon testat det fodret på sina katter? o.s.v.

Titeln i resultat nr. 2 svarar på personens alla frågor i en enda kort mening.
katter älskar det fodret. Fodret har funnits på marknaden under en längre tid (klassiskt och därmed väl beprövat)
Fabrikatet Hills är ett företag som säljer ett klassiskt foder som katter älskar.
o.s.v.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat