Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-14, 14:21 #47
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Jo, det vore väl trevligt om alla kunde köpa alla domäner till registreringskostnaden.

Det fungerar ju bra i Stockholm där alla har rätt att bo var de vill. Precis som att man har rätt att köra vilken bil man vill eller köpa hur mycket prylar man vill. Det är ett underbart samhälle vi lever i där endast domäner är undantagna friheten att man får vad man pekar på.

Jag tror du blandar ihop kommunism och domänhandel nu.
Det finns faktiskt regler som reglerar att man inte skall köpa lägenheter för enbart spekulationsyfte. Även om det säkerligen är möjligt att kringgå det men det är inte direkt accepterat. Iaf så är det i Finland för närvarande, man åker på bra mycket mer i skatt ifall man säljer sin ägarbostad (notera att det är inte riktigt samma sak som bostadsrätt det...) inom två års tid för att stävja just spekulationshandel.

Poängen som jag velat få fram här är att det är väldigt få fördelar för de som faktiskt använder domäner att denna spekulationshandel av domäner existerar. Likaså lika lite nytta är det med spekulationshandel med lägenheter.

Så varför inte medge att spekulationshandel gagnar den som sitter och pantar på ett bra domännamn och sluta påstå att det finns mervärden för allt som jag hört er nämna hittils har inte direkt varit övertygande. Eller kom med något som faktiskt är en reell fördel med detta fenomen.

Det enda som jag kommer på är positivt med domänhandlande är att det sysselsätter er men med samma logik är det ju bra att det finns kriminalitet, alltid sysselsätter det någon.
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat