Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jag håller i princip med dig Conny men vill inte se allt lika svart och vitt som du gör. Det finns allvarliga negativa konsekvenser av aktiehandel (och annan form av spekulation i varor och valutor) också.
|
Aktiehandel TILLFÖR ett VÄRDE till KUNDEN, det gör INTE domänhandel.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Dessutom så finns det faktiskt ett värde i andrahandsmarknaden för domännamn. Den tvingar indirekt fram kvalitet. De som spekulerar i domäner vill givetvis inte sälja billigt och då krävs det att köparen har en bra plan för domänen ifråga (om denne nu inte ser det som en ren investering i sig). Men, visst, jag har också blivit irriterad både en och tio gånger på domäner som jag varit intresserad av men som ligger parkerade samt sådana som NN och andra snappat.
|
Kan du förklara vad det är för värde som domänhandeln tillför KUNDEN, jag har aldrig begripit vilket det värdet skulle vara.
Enligt min synpunkt så ska all affärsverksamhet bygga på att leverantören tillför kunden ett värde. Med det menar jag ett förädlingsvärde.
Vid en domänhandel så har jag inte sett något adderat värde över huvud taget, kan du beskriva det för mig och alla andra som undrar?