Citat:
Hur jemför du t.e.x 2 st olika tänger, en knipex och en no names tång ? Dvs ni kan bara jemföra kända varumärken och modeller, det är ju allmänt känt att stora EL varuhus har unika modeller för sitt sortiment.
|
Där är så klart flera dimensioner, dels jämförelsen mellan olika produkter (Produktjämförlse) och sen prisjämförelsen per produkt.
Unika modeller (som t.ex Siba's "Limitid Label") kör vi som egna produkter så klart.
Egna koder på modeller slår vi ihop t.ex:
Samsung LE-40M86BD (
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=165340)
Kallas för:
Samsung LE-40M86BDX/XEE
Samsung LE-40M86
Samsung LE-40M86BD
Samsung LE-40M86BDX
Men jag tror problemet med egna bokstavskombinationer mer är problem i fysiska butiker.
Citat:
Sedan ge det inte så mycket , eftersom vi har fortfarande andra parameter dagsländor. Nu startas butiker hela tiden som skall kränga prylar, men hur länge finns dom kvar på marknaden?
|
Det är sant, men att vi skulle bestämma vilka butiker som har livskraft känns kusligt..
Citat:
Som konsument har man faktiskt upp till 2 års garanti på en vara. Men finns webbutiken kvar om 2 år.
|
*Skrattar* Det är faktiskt skrämande hur dålig koll vissa butiker har på Konsumentköpslagen B)
Som konsument har du tre års reklamationsrätt.
Citat:
Jag skiter i vilket! Jag tyvärr fått en negativ bild av Er, vilket jag inte hade förut.
|
Hmm.. I rubriken på tråden skriver du: "
Prisjakt, skriv kontrakt med satan själv", det är ingen liten negativ bild. I vårt standardavtal (som de betalande butikerna har), ligger uppsägningstiden på 24h..