Ämne: SveaWebPay
Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-10, 18:02 #25
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Det jag framförallt tycker är att de är bättre på är att de har större integrationsmöjligheter med butiken, du kan få flera saker att fungera automatiskt än hos Svea, samt att de har ett bättre administrativt gränssnitt. Ingen av dem har något supergränssnitt, men med kreditor kan du i alla fall göra en del administrativa saker själv i gränssnittet, med Svea måste du ringa eller maila och få hjälp varje gång du vill göra saker. Jag upplever också att Kreditors support är snabbare, och mer hjälpsam.

Sedan utvecklar Kreditor sina tjänster hela tiden, de har bland annat nu infört en kontotjänst som gör att kunder kan handla hos alla webbutiker men de får då bara en faktura på alla inköp varje månad. Mycket uppskattat hos kunderna. Via den kan de också välja att dela upp sin betalning vid behov. Du kan även använda deras tjänster i Finland, Danmark och Norge.

De har även ett gränssnitt där kunderna själva kan gå in och kontrollera sina fakturor.
I höst kommer en shoppinggalleri där deras anslutna e-handlare kan vara med. De anordnar seminarier du kan vara med på samt ger ut e-handelsbarometern, med intressanta nyheter för e-handlare. Kort sagt de ger mig som e-handlare ett mervärde som jag inte tycker jag har hos Svea.
Ok, bra synvinkel på det hela.
För mig som liten ehandlare så ser jag större värde i att tjänsterna är billiga än att det är massa extratjänster som jag aldrig kommer att använda. Det är bättre att använda årsavgiften på 2995 + moms till nya produkter eller något som jag verkligen har nytta av i verksamheten.