Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-04, 10:49 #9
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Hej och tack för alla svar, inte för att jag förstår alltihop men jag jobbar på det!

Idag så gör jag ju så enkelt som någon här föreslagit,
Jag har konverterat filmerna till .wmv format med en bitström på ca 800kbps vilket ger en bra kvalitet.
Dessa har jag bara lagt upp som vanligt på servern och lagt en länk till.
Men som jag förstår så får servern jobba ganska hårt om flera ska se filmen samtidigt eller har jag fel?

Jag har en kille som kan hjälpa mig med att installera nödvändiga program på servern så det borde lösa sig om det är något som ska konfigureras.

Att använda en tredje parts-lösning som innebär att någon annan står för bandbredden men filmen spelas på min sida är en jättebra lösning, dock med den förutsättningen att de inte får ta del av materialet alá youtube och att ingen annan heller kan se det utan att vara inloggad på min sida.
Problemet med en sådan tjänst är att den givetvis kostar pengar löpande, och vi kan inte ha några fler löpande kostnader nu.
Dock i framtiden om vi får in lite pengar så är detta en väldigt bra lösning.

Så innan jag kan vända mig till en tredje part, hur utnyttjar jag min egen server på bästa sätt, eller gratis alternativ givetvis.

Samt hur kan jag övervaka min server samt uppkoppling så jag vet när och vad som är flaskhalsen i systemet?
LarsAgerstrand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat