Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Är ditt projekt ett yrkesmässigt projekt hos ett webbhotell där du betalar från 1500 SEK och uppåt per år så ska man definitivt kunna ställa såna krav att problem fixas inom en vecka.
Det hela beror ju på vad du vill betala för, lågt pris = låg servicenivå, högt pris = hög servcenivå.
När jag startade en förening 1998 så anlitade vi dataphone och för dem tog det ett år innan jag fick ordning på saker och ting, vi betalade 5000 SEK per år på den tiden, jag ringde faktiskt varje vecka första halvåret innan jag mer eller mindre gav upp.
Det gick så långt att jag ringde upp deras dåvarande VD Michael Hugo och klagade på den supporttekniker jag hade haft kontakt med. men Michael Hugo kopplade mig bara vidare till samma tekniker och ville inte alls ta tag i detta internt, vilket resulterade i att ärende inte löste sig ändå. Det var därefter som jag gav upp och insåg att de hade usel service och helt fel attityd.
Sen när det var dags att förnya kontot efter ett år så satte jag hård mot hårt och sa att jag ville avsluta för att de hade misskött sig grovt med vårt supportärende, och vips så var problemet fixat inom 24 timmar.
Vi hade dem väl i minst 5 år efter detta så de tjänade bra med stålar, men dålig kundservice var det definitivt.
Men idag skulle jag aldrig ha sånt tålamod, kan de inte leverera grundfunktionalitet så skulle jag byta inom en vecka idag.
Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-01 klockan 18:18
|