Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-01, 07:14 #192
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Jag stör mig även på att när man går in på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" så får man upp en cachad sökning. Hur ska man veta om det har skrivits något nytt om man får upp en cache som kanske är 10 minuter gammal?

Det kan ha skrivits något nytt, men man ser det inte. När man sedan kommer tillbaka några timmar senare kanske man missar det nya eftersom det skrevs efter att man senast var aktiv och därför tror systemet att det inte är nytt.

Det optimala skulle vara om systemet kommer ihåg det senaste lästa inlägget i varje tråd för varje användare. Då kan man läsa några av de inlägg som är olästa (men man är inte tvungen att läsa alla nya), och när man kommer tillbaka senare så är de olästa fortfarande markerade som olästa.
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Så funkar ju redan vbulletin: http://www.wn.se/search.php?do=getnew
Angående nya inlägg så kan man få fram samma cachade sökning (samma searchid) som tidigare även om man klickar på "nya inlägg" (om det har gått mindre än en viss tid antar jag). Det känns inte så betryggande om man vill vara säker på att det inte har skrivits något nytt inlägg de senaste minuterna.

När det gäller att komma ihåg vilka inlägg som är lästa så är det helt kass som det är nu. Är det så att vbulletin har bättre stöd för det, men att WN inte använder sig av det? Eller måste man som användare aktivera det någonstans?

Det hände nyss igen att efter att jag tagit mig lite tid (kanske 20 minuter) att skriva ett inlägg så var allt markerat som läst, trots att jag egentligen hade flera olästa trådar kvar. Motsatsen händer också; jag har läst allt, stänger webbläsaren, och sedan går in på WN igen efter en liten stund. Då är allt jag nyss läst markerat som oläst igen.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat