Ämne: Webserver
Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-31, 15:29 #5
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Tack för svaren!

Då har jag lite mer att gå på, blev lite förvånad att ingen tog upp ram som hårdvara till servern trodde personligen det var något man skulle prioritera? Finns det någon speciell typ jag bör be om och mängd när servern ska sättas ihop?

Emilv:

Det är en mysql databas som körs. Möjligheten för att replikera databasen borde vara goda som jag ser det och kanske blir det så att man blir tvungen att köra på flera maskiner när fler o fler användare får tillgång.

Räknade lite på det och vid någorlunda full användning så bör ca 10K lägga beställningar under lördag-söndag. Det gäller tyvärr länder inom i princip samma tidszoner så det blir ganska koncentrerat. Har statistik från liknande lösning från annat land inom företaget och tittar man på det så ligger 35-40% av trafiken mellan 19-22 på lördagar och söndagar vilket skulle bli ca 1600 användare/h vid peak trafik.

Har någon gång tidigare provat MS stresstool, åsikter på hur den fungerar går det att på bra sätt simulera belastning på en sida som kräver login?
baggen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat