Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-28, 21:03 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Humn, verkar som jag missbedömt behoven när vi gjorde den nya layouten på förstasidan.

Det är inte svårt att byta "tillbaks" till "standard", frågan är vad som gör att man inte känner att man har samma överblick. Alltså inte till IPB utan till vb3 standard, "same shit".

Är det antal inlägg och vem som postade senast som är så viktigt?
Det är ju helt uppenbart vilka brister det nya systemet ha:

- Saknar enkelt sät att hoppa mellan forumen för att läsa eller posta inlägg.

- Comboboxen uppe till höger där man enkelt kunde välja dagens inlägg, Mina senaste 10 inlägg, dagens skribenter samt mesta skribenterna totalt.

- Derssutom försvann RSS-uppdateringen som gjorde att jag fick ett mail omedelbart ett nytt inlägg har skrivits oavsett vilket forum det skett i. Nu får jag inga mail alls. Detta trots att jag gått in och markerat ett antal forum som jag vill bevaka. Har inte hittat hur man ställer in nya RSS-feeds.

- Allmänt "grötigare" användargränssnitt....

- Annonserna till höger lägger sig över menyerna i Z-ordningen....

- Typiskt införande där man "chockar" använarna med nya och oprövade funktioner, eller borttag av gamla beprövade dito.

- Går inte att skicka PM till folk på WN längre....

- Typiskt att inte använda gamla systemets defaultvärden vid migreringen för att minimera strul vid uppgraderingen för användaren då menar jag. Jag hade vant mig vid gamla systemet och vill definitivt inte ha en försämring som denna.

- Användargränssnitet är generellt sett "jobbigare" att hantera, har ingen testat detta innan införandet, typiskt grafiskt lull-lull som har 0 i användbarhet för muig som användare, har ENBART upplevt försämrad funktionalitet, hgar letat som febrilt efter en förbättring men inte hittat en enda ännu, kanske kommer jag hitta någon snart....

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-08-28 klockan 21:27
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat