Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-29, 03:33 #11
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Hej,

Det kan vara värt att påpeka att jag inte kommer att stanna här för evigt utan tidsplanen är 6 månader. Detta för att bygga upp hemsidor som jag sen kan ha vid sidan om när jag kommer hem.

En lägenhet här kostar runt 2 000 kr / mån för hygglig svensk standard...tror jag. Jag har själv inte hyrt, bara frågat mig runt. Internet kan kosta runt 600 kr / mån för "svensk hastighet".

Även på de billigaste hotellen är standarden helt ok, men jag har å andra sidan ganska låga krav. Hade en råtta på väggen på ett av guest housen jag bodde på. Det var iofs lite av ett utomhusdass (se bilderna på bloggen) och en liten tusenfoting. På ett annat hade jag kattungar på taket som var lite störande. Detta vara alltså det absolut billigaste man kan hitta i Kuta (20 kr / natt). Annars är det mest störande myggor och tuppar.

Jag tror i allmänhet inte att det är värt att jobba mot den balinesiska marknaden även om den är eftersatt. Jag kommer eventuellt göra lite mot kompisar här, men i såna fall mot utbyte av surflektioner eller gratis lunch. Anledningen till att jag flyttade tilll Bali är ju lite för att dra nytta av valutaskillnaderna...även om den förbannade dollarn går ner hela tiden...
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat