Citat:
Ursprungligen postat av claesm
Citat:
Ursprungligen postat av Björn
Snarare sidor som är gjorda enbart för att visa adsense. De flesta som faller under den kategorin är allt annat än optimala.
|
Det bittra är, som jag tror jag skrev tidigare här på forumet, att du bör ha så kasst innehåll som möjligt. Ju sämre innehåll, desto större chans att dina besökare i stället klickar på en annons. Alternativ två ovan, alltså med bara trista länkar och annonser, är enligt min erfarenhet mer än fyra-fem gånger så lönsamma än hyfsat professionellt byggda MFA-sidor som i sin tur är fyra-fem gånger så lönsamma som adsense-annonser på "riktiga" sidor. Bittert, men sant.
|
Jo det optimala är väl tyvärr att skapa kassa sidor med google-annonser och sedan vara bra på SEO. Tycker bara att det är synd att G inte tar det på större allvar, men dom lär ju tjäna grova pengar på detta...
I vårt fall finns det t.ex. en sida under en annan toppdomän som är parkerad och sedan visar annonser för våra konkurrenter. Känns lite surt... Vi har kontaktat dom för att ev. köpa loss domänen men vi får inget svar. Antar att det bara är att "gilla läget" och lära sig att man ska regga "alla" toppdomäner direkt nästa gång (om det går)...