|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
När det gäller claesm´s domän som blev återkallad så var det ju en förbaskad blunder av .NU från första början att tillåta registrering av den - men jag anser helt i linje med övriga att detta kunde och skulle skötas på ett helt annat sätt av .NU gentemot claesm som åtminstone skulle kompenserats rimligt för .NU´s misstag!
Därmed ser jag inte att detta skulle falla någon större skugga över denna .NU-auktion - även om jag själv inte ser att det största antalet av domäner skulle attrahera svenska registranter (som då är .NU´s i särklass största målgrupp)
Att .NU prövar nya sätt att nå publik tycker jag heller inte är någon nyhet i sig, utan jag har uppfattat det som att de testat lite olika saker som fallit olika ut under årens lopp, därmed inte sagt att jag gillar exempelvis deras catchall-sedo-sidor mm
Men jag tycker bara att de prövar lite olkia sätt..
Men som redan sagts i denna tråd angående sex.nu och .adult.nu så verkar de ha reviderat sin syn på tillåten verksamhet. Jag läste igenom användarvillkoren för .NU och kom på att de faktiskt förnyades ungefär i samma veva som Brumark, Carlin och Egerstad skulle ställa "allt till rätta".
Vad jag däremot ser som mer iögonfallande är att de auktionerar ut spam.nu - Detta är något som uttryckligen (fortfarande) står utskrivet i användaravtalet som en orsak för .NU att dra tillbaka en domän. Jag får det inte riktigt att gå ihop..
Vad gäller .SE och tilltag så är ju "försäkringskassan" bara 1 domän...har alla i detta forum glömt de 1500 .se-domäner som drogs tillbaka av IIS pga av ett litet formaliafel (som de sökte fram med ljus och lykta - jag vet fortfarande inte vad den officiella orsaken var till det) så nog kan .SE i hög utsträckning om dom vill. (Vill minnas att det var i ett par dagar före NN bildades som AB)
jag har f.ö. för mig att det tog en timme eller två för abbarena att hamna i ATF-läge (en ansökan som annars tar månader).
|