Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-26, 17:52 #26
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ett annat dumt exempel är att du i kontrollpanelen kan skapa en databas, när du skapar den väljer du storlek, vill du sedan ha större databas är du tvungen att ta bort databasen och skapa en ny vilken kommer att kosta (nu har jag inte frågat supporten om detta, men det är så jag uppfattar systemet).

Stämmer det där? Verkar ju helt vansinnigt om det fungerar så på ett seriöst webbhotell...
Nej det stämmer inte. Vi har inte någon möjlighet i Loopia Kundzon att ändra fördelning mellan databas, FTP-plats och e-post, men det är bara att höra av sig via e-post till oss på [email protected] så ändrar vi det omgående. Det är också bara en rapport-gräns så det går bra att fylla en databas med mer data än vad man har fördelat utrymme till. Utrymmet kommer att rödmarkeras i Loopia Kundzon när det överskrids, men det är ingen fast gräns.
Och det är först när hela webbhotellspaketets utrymme överskrids som vi får larm om överskridandet.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Min egen personliga sida kör jag på ett halvbudgethotell på andra sidan Atlanten och där kan man skapa hur många databaser man vill och utrymmet för webbmail, filer och databas räknas helt enkelt samman. Att göra på annat vis förstår jag knappast poängen med.
Rent prestandamässigt är det ingen skillnad mellan att ha en databas med en miljard olika tabeller (med prefix för olika kategorier) och att ha flera olika databaser med mindre antal tabeller, utan det har med olika design att göra. Designen att det bara skulle vara enstaka MySQL-databaser per konto gjordes för rätt många år sedan nu, men det är en begränsning som fortfarande finns kvar.

Det finns massor med saker vi på Loopia vill förändra, men vi är fortfarande ett litet bolag och även om vi vill förändra hela världen kommer vi att göra det ett fåtal steg i taget.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat