Jag sa inte OS:et är singeltaskade , men det känns på det sätt det hantera programmen. Att menyerna ligger uppe på skärmen a la Atari GEM/TOS 1.0 från 1985, tom AmigaDOS från samma år gång känns lite mer utvecklade även om det OS:et hade en del intressanta felmeddlande. ( Orginalversionen av TOS hade atombombs swampar , dom ersattes senare av bomber..)
Vet mycket väl att det liigger BSD i botten på Mac OS X, var en av orsaker till att jag införskaffade maskinen att de finns en unix kernel i botten.
Jag har redan en Vista maskin 2 GB RAM.. ( 3 st XP Maskiner, 1 st vista , 1 st Mac OS, 1 st Debian Burk , 1 st FreeBSD ( Sparc 5:a ) och sedan en SuSE maskin.. ) Men miljömupparna tvingar upp elpriserna, så det blir väl att skrota av en del maskiner. Jag skulle vilja ha en PDP 11, men antar det är en maskin som kräver för mycket el och utrymme.
Citat:
Originally posted by acidflash@Nov 26 2007, 11:34
Det handlar mera om att du inte vet vad du ska göra. Och testa köra Vista med 512 i ram så ska du få se hur snabbt det är.
Om man lär sig hur man ska hantera datorn så är den inge att klaga på. Och dagens datorer med 512 i ram i dag ingen dator som fungerar bra.
Kalla Mac OS X Singelskadad OS. Haha. Finns inge mera att säga om det.
Du som påstår dig köra Linux borde veta att en grund på *BSD INTE är singeltaskade :P
|