Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-25, 16:54 #3
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
I och med att han tjänat in X antal miljoner på Hotmail känns det ju lite fånigt att han ska försöka konkurrera med Microsoft; han har ju inte direkt behov av pengarna. Det känns mest som att han vill ge dom betalt för gammal ost. Det är ju övertydligt på hans ordbruk (han stavar office med stort O, har tagit färgerna från Officeloggan osv.) Sen tycker jag inte deras site känns lika utilitär som Hotmail gjorde, det finns ingen chans att en vanlig användare klickar sig in där, letar sig fram till att bli medlem och sen skippar Office.

Däremot ser jag helt klart en marknad för tjänsten som sådan - även om det säkert verkar konstigt för den som tankar ner torrents på löpande band och därför inte behöver bry sig om kostnader. Har använt Google Apps tidigare, men kör även OpenOffice lokalt - dock finns det stora nackdelar med just möjligheterna att effektivt dela på dokument. Detta finns i Google Apps, men då saknas kraftfullheten som finns i OpenOffice. Därför skulle jag gärna se en fungerande "Office-dödare", men jag tror snarast att det blir Google som står för den.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat