Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-25, 13:30 #1
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
En hemsida för företag som jag är med och driftar har lite olika funktioner. Varje funktion har vissa regler, så att de ska användas på rätt sätt.

Tyvärr, är det företag som ständigt och jämt missbrukar dessa regler. I t.ex. annonsmarkanden är regeln att annonserna ska var för utgående varor i deras sortiment. Då kan ett företag lägga upp en annons om att de vill delta i en mässa med ett annat företag.

Jag brukar skicka ett email och fråga hur de resonerade när de bröt mot regeln. Eller så upplyser jag bara om att de har brutit mot en regel och tar bort deras annons. Men det är ganska tröttsamt att hålla på med det.

Nu funderar jag i stället på att införa en bötesavgift. Bryter någon mot en regel så skickar jag en faktura i stället när de har gjort en kraftig avvikelse och det inte kan råda några missförstånd.

Det är väl inte ett så bra förhållande till en kund, men å andra sidan känns det som att kunder av detta slag orsakar mer besvär och kostnader än behållning och intäkter så mer eller mindre är det inte intressant att ha dem som kunder.

Jag kan förmoda att många av er har samma problem med era hemsidor. Det skulle vara intressant att höra hur ni tacklar detta problem?
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat