Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-25, 00:29 #15
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
I mina ögon talar det jag vet om Loopia för Binero. Tänk på att du låser dig till ett webbhotell när du väljer det. Dels årskostnad, dels arbetskrävande att byta.

Jag har ett loopia-webbhotellskonto och kommer inte att förlänga avtalet. Om det inte blir bättre möjligheter att administrera via kontrollpanelen. De har inte hänt mycket, om än något, på några år. Har t.ex. lyckats ta bort en domän helt och hållet. DNS-hanteringen är väldigt dålig, inte i närheten av vad deras gratis dns-tjänst klarar av. Ett annat dumt exempel är att du i kontrollpanelen kan skapa en databas, när du skapar den väljer du storlek, vill du sedan ha större databas är du tvungen att ta bort databasen och skapa en ny vilken kommer att kosta (nu har jag inte frågat supporten om detta, men det är så jag uppfattar systemet).

Har bara gott att säga om den service som ges när något krånglar hos loopia.

Gällande hastigheten tror jag att skillnaderna inte är märkbara. Det är webbhotellskonto du köper och inte prestanda för att kunna driva en riktigt stor sajt.

Nästa gång då jag skaffar webbhotell kommer jag att försöka testa flera olika innan köp. Lite som att provköra innan man köper bil, ett måste för att man ska ha förutsättningar för att bli nöjd.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat