Citat:
Originally posted by clonix@Nov 24 2007, 03:09
Herrfreebie...
Jag har lite vettiga synpunkter men skulle vilja ha ett par frågor först...
LÖST och LÅGT räknat skulle jag tippa på att ett litet webhotell som iallafall har någon sorts acceptabel standard skulle kosta nånstans kring 50 tusen att veva igång om man räknar med grundsaker som behövs!
Hur har du tänkt finansiera starten? egen ficka, sponsorer?
Vad är det för lucka i marknaden du vill fylla?
(Idag kommer man undan med ett webhotellkonto
och en domän till det för 200-250 kr om ÅRET!)
Gratis webhotell? rubriken borde ändras till "Jag vill bjuda folk på webhotell"
Det finns inget som är gratis! det finns ALLTID någon som betalar för det på något sätt.... antingen du som får stå för kalaset eller användaren/kunden på något vis.
Med kunder och användare så kommer det ALLTID synpunkter och klagomål
förr eller senare.
Är du beredd att jobba med detta och bokstavligen talat lägga ner
veckor, och månader med jobb utan att få något tillbaka?
|
Pengarna för uppstarten och skapandet är helt från mina egna pengar.
Jag vill erbjuda ett gratis svenskt webhotell där varje kund får rikligt med utrymme och trafik,
med tillgång till sådant som PHP och MySQL-databaser, ett som riktar sig till den svenska marknaden..
Pengar kommer komma in via reklam, men har ekonomiskt utrymme att kunna driva det hela även
om jag inte får igen allt via reklamen, tycker det känns kul också att kunna erbjuda något andra vill ha.
Jag är medveten att det finns webhotell som erbjuder bra utrymme och service för 200-250kr om året
och jag funderade på det ett slag, men insåg att det inte finns knappt några svenska gratis webhotell
och bestämde mig för att köra på den marknanden. (ev i framtiden kan det kanske bli något sådant
webhotell också)