Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-23, 01:20 #15
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Jag sitter själv hemma med mitt företag. Jag är ensam med hund på en ort som jag flyttade till för att plugga - så de flesta kompisar befinner sig en massa mil bort. Därför kan jag arbeta ostört i princip konstant om jag så önskar.

Dock känner jag igen det här med att det kan vara smart att ha ett kontor för att få fokus - men som vi redan konstaterat så är det en kostnad - och i värsta fall en rätt rejäl sådan i förhållande till ens inkomster. Jag skulle gärna ha kontor - om det var nära min bostad och var litet och billigt. Men annars får det vänta en bra stund framöver.

Något annat som sägs vara rätt vettigt är att avsätta en del av ens bostad till kontor. Gärna ett eget rum om det går, men bara ett dedikerat kontorshörn kan vara en god idé. Jag har inte så själv - men kommer nog styra upp något sådant. En parantes är att jag hört att det är skitdumt att ha sängen och kontoret i samband med varandra. Det ska vara en psykologisk grej som bara försämrar. Sova och jobba ska vara så separerade som det bara går. Jag vet inte om det är sant, men jag tror det ligger någonting i det.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat