Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-22, 17:30 #26
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by Samuel Sylvander@Nov 22 2007, 15:05
Då jag själv gjort GAP provet så vet jag givetvis om att man ska ha länken på siten. Det jag skrev var att jag inte visste varför vi inte hade länken på vår site då det inte är jag som är webmaster. Jag skrev: "Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.
En annan viktig sak som man lär sig om man gör GAP provet är att maxklickpriset är en viktig faktor om kunden vill synas på topp 3 placeringar på sina sökord på Google Adwords.
Om man tittar på er prislista som ni ej har gjort åtkomlig från ordinarie hemsidan vad jag kan se.
http://jajja.com/sok/
Tryck på Sponsrade länkar till höger så ser man att ni tar fasta klickpriser
ex 500 besökare = 10 kr/klick
Vad gör ni för dem kunder som vill ligga topp 3 om de andra som ligger där är beredda att betala 25kr/besökare ?

Får era kunder överhuvudtaget veta vad ni budar till Google ? om man tittar på statistikexemplet på er hemsida i samma bildspel så får de inte det.
Om inte så lär inte transparens tilltala er.

Detta är nog en av de allra viktigaste anledningarna till varför Google och de andra verkar vilja vara med i Swedma:s arbetsgrupp och inte TS.

Det är många som idag felaktigt dömmer ut fenomenet Google som ett intressant media då de inte förstår att anledningen till att det inte gav dem bättre effekt var att det var inte rätt utfört av 3:e parten som hjäpte dem, och då är risken stor att de väljer bort Google och än värre med fasta klickpriser är att då kunden inte kan även om de skulle vilja öka budet till Google för att få ökad synbarhet så är de inte med och bidrar till ökade klickpriser och det är skada nr 2 för leverantörerna.
Detta innebär att gissningsvis förlorar leverantörerna miljontals kronor/månad så länge det inte finns en branschstandard.
Så jag misstänker att inom 6 månader så har vi en branschstandard som innebär just transparens till slutkunden i dem rapportmallar som Google:s system tillhandahåller via mail till kunderna.

Om kunden får veta allt så kan de sen välja den som levererar mest mervärde enligt dem själva.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat