Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-22, 17:00 #25
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by Samuel Sylvander@Nov 22 2007, 15:05
Vad jag kan se så låter ju inte ni er ens revideras av TS? Hur kan du attackera vår TS revidering när du själv inte ens är medlem eller låter dig revideras själv? Jag hittar er inte här http://www.ts.se/Public/About/Search.aspx och ej heller här http://www.ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx . Dock så kan jag ju vara felinformerad i frågan. Du kan väl skriva om den senaste revideringen TS gjort av er i den nya tråden också så kan vi alla kommentera den där? Då är du välkommen att även kommentera vår revidering vidare så ska jag svara mer på djupet.
Jag vet inte om du känner till det men jag var länge med i TS arbetsgrupp och valde att inte gå med utav flera skäl.
Ett var att egenintressen från sådana som vi var starkare än det gruppen var sammankallad för nämeligen "det som var bäst för slutkunderna"
Och det var inte lätt för TS åtminstone inte vid denna tidpunkt att veta vad som var att räkna som särintresse eller inte.

När jag lämnade den gruppen så var det 2 frågor som var glödheta 1 = Cloaking som seo teknik ville jag inte skulle vara tillåtet då det stod klart och tydligt på Google att det var ej ok enligt dem men Jajja var en av flera som tyckte att den var ok då. 2 Transparens till slutkunderna för Sponsrade länkar (här hade Jajja inga synpunkter då ni ej jobbade med det då).
Det var snarare Relevant Traffic som hade synpunkter på det.
Jag fick gruppens och TS välsignelse att ta dessa 2 frågor via Sveriges Annonsörer istället för att riskera att dela arbetsgruppen i 2 läger
www.annons.se
Jag blev dock väldigt förvånad då den gruppen startade 6 månader efter min första kontakt med Sveriges Annonsörer.
Varför ?
Jo därför att båda dem företagen som inte ville ta i dessa frågorna i TS ville vara med i Sveriges Annonsörers nystartade KSM = Kommiten för sökmedier.

Var det för att bidra, hade de kommit på bättre tankar under de 6 månaderna som gick ?
Då vi tyvär inte har kommit så långt där som jag hade hoppats på så är väl svaret förmodligen nej , men visst är det kul med lite PR mm.

Så utan att behöva gå djupare så förstår du nog nu varför jag inte är TS reviderad.

Men var så säker på att jag kommer att starta en tråd som du beskriver när Swedma:s koncept är klart och om den nu verkligen blir bättre så är det för att Särintressena hålls borta från Gruppen, faktum är att sådana som vi är ganska ointresanta, lös det kunderna vill ha samt få med leverantörerna så lär alla vi andra följa efter om vi kan och vill vill säga.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat